Wpływ katalogów stron na pozycjonowanie

katalogi firmowe

Katalogi stron tracą swoje pierwotne przeznaczenie. Mimo to obecność w nich potrafi znacząco wpłynąć na widoczność w sieci, a przez to – na zysk działalności.

Czym są katalogi firmowe?

Internetowe katalogi firmowe to nic innego jak zbiór domen witryn umieszczony na innej stronie. Listy te stanowią swego rodzaju przewodniki po zawartości sieci. Każda pozycja, która umieszczona zostaje w katalogu, zaopatrzona zostaje zwięzłym opisem strony do której prowadzi link.

Co to daje?

Katalogi umożliwiają pozyskanie wysokiej jakości linków, które pomagają zwiększyć widoczność w sieci. Poprzez umieszczanie firmowej witryny w katalogach wysokiej jakości przedsiębiorca poprawia swoje notowania w wyszukiwarce. Jest to więc działanie marketingowe, które przekłada się na wymierne korzyści.

Jak skorzystać z katalogu?

Katalogów jest bardzo dużo. Nie wszystkie są warte uwagi. Przede wszystkim nie należy brać pod uwagę katalogów niemoderowanych. Stają się one śmietniskiem internetu i mogą przynosić efekty odwrotne do zamierzonych.

Dobry katalog posiada swój unikalny adres IP. Nie posiada linków do duplikujących się treści, do spamu i do stron o wątpliwej wartości dla użytkownika. Linki powinny też zawierać unikalne, niepowtarzające się opisy. Katalog powinien także być dobrze wypozycjonowany i wypromowany w sieci. Ważne też, aby katalog posiadał jedynie linki dofollow, czyli prowadzące bezpośrednio do konkretnej witryny.

Katalogi znajdujące się pod pieczą konkretnej firmy pozycjonującej zebrane zostają w spis katalogów. Dzięki temu decydując się na wykupienie multikodów możesz sprawdzić, gdzie dokładnie znajdzie się link do twojej witryny firmowej.